להתלונן על מזג האוויר

artem-sapegin-TBw3iQGdwbg-unsplash

אוף חם, אוף קר. איזו לחות, חום / קור כזה, אני לא זוכרת…
כמה פעמים ביום אנחנו מתלוננים על מזג האוויר. האם זה משנה במשהו את מזג האוויר? מניסיוני עד היום, זה אף פעם לא שינה דבר. האם זה משנה משהו בהרגשתנו? בוודאי! כשאנו מתלוננים על מזג האוויר, אנחנו ממקדים את תשומת ליבנו באי הנוחות הנגרמת בגלל מזג האוויר ולרגע חם לנו מדי או קר לנו מדי. לרגע הנשמה שלנו נמצאת בתלונה במקום בתודה… והנה לנו שריטה קלה, ואולי צלקת שהנשמה שלנו נושאת בדקות ואולי אף בשעות הבאות, עד התלונה הבאה. 

זה מה שאנו עושים בסדנת מדיטציה, לומדים להתבונן על המציאות כפי שהיא בלי לשפוט ובלי להתלונן.

מה שממש מעניין הוא שמזג האוויר בישראל הוא מהטובים בעולם, אם לא ה… לחשוב על החורף באירופה? על הלחות הבלתי נסבלת במזרח הרחוק, הגשמים הלא צפויים אחה”צ באפריקה…. ועוד לא דיברנו, על ציקלונים, טייפונים, סופות שלגים, בצורות ופגעים אחרים שמותירים אלפים ללא קורת גג..

כשמישהו מתלונן בפני על מזג האוויר, אני אומר לו “מה אכפת לי ממזג האוויר? יש לי מזגן בבית, מזגן באוטו, מזגן במשרד, החשיפה שלי למזג האוויר אפסית. בשלב זה אני נזכר בימים שהייתי נער בקיבוץ. בעונה עבדתי בדילול כותנה, 40 מעלות בצל, בלי טיפה של צל. הברחשים מעקצצים באוזניים ללא הפסק. וחושב לעצמי שזה ממש לא מוסרי להתלונן על מזג האוויר. 

הייתי בסדנת מדיטציה במדבר, ולמדתי הרבה דברים על מזג האוויר, והכי חשוב שתלונה לא משנה אותו

משום מה, בתרבות שלנו, הפכה התלונה לחיננית. כל מופעי הסטאנד-אפ, בנויים על העצמת התלונה, כך גם הסאטירה, ומדורת השבט היא ארץ נהדרת. וכן דיאלוגים בסרטים, בתיאטרון ובספרות.
התודעה שלנו שטופה בתלונה ובמירמור, במקרים רבים אנו לא כלל לא שמים לב שמדובר בתלונה, פשוט ככה אנחנו מדברים, ככה אנחנו חושבים.
אני ממש לא יודע איך להגיד את זה יפה, אבל זה פשוט מטומטם להתלונן על מה שאין ביכולתך לשנות. בואו נזכר לרגע בתפילת השלווה. 

אֵלִי, תֵּן בִּי אֶת הַשַּׁלְוָה – לְקַבֵּל אֶת הַדְּבָרִים שֶׁאֵין ביכולתי לְשַׁנּוֹתָם,

אֶת הָאֹמֶץ – לְשַׁנּוֹת אֵת אֲשֶׁר ביכולתי,

וְאֵת הַתְּבוּנָה – לְהַבְדִיל בֵּינֵיהֶם.

נכון, לא תמיד קל להבדיל ביניהם, אבל כשמדובר במזג האוויר, זה ממש קל וברור. ולכן אם אתם רוצים להיות אפילו קצת יותר מאושרים, תפסיקו להתלונן על מזג האוויר.. פשוט תמצאו דברים חינניים אחרים לומר, ושימו לב שהם לא מסוג תלונה. 

ובעצם למה רק על מזג האוויר? 

בואו נפסיק להתלונן בכלל! ובוודאי על דברים שאינם בשליטתנו, למשל על המוזיקה בגלגלץ, על מה שמראים לנו בטלוויזיה, על החמות שלנו, על אנשים שלא חושבים כמונו, על הדתיים, על המתנחלים, על השמאלנים, על המלכלכים, על המשטרה, על הממשלה. 

תלונה זה הרגל, 21 יום נדרשים כדי להיפטר מהרגל מעיק, או כזה שלא משרת אותנו. אנו מציעים להתחיל בסדנת ריטריט. בוא נבחן את ההרגלים שלנו, ונרכוש לעצמנו כלים שיעזרו לנו להיפטר מההרגלים.

עודד ניב
עודד ניב
עודד ניב ול"ך, אדם (מאושר) שמח בחלקו, בעלים, שותף במלונות בוטיק בירושלים, מתרגל למעלה מ- 20 שנה בסנגה במסורת תיך נהאת האן, ובמסגרות נוספות. עושה מדיטציה כל יום, שוחה, רוקד, מתנדב ומתרגל אושר בחיי יום יום.

אולי יעניין אותך גם

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

FindMyCenter2

אנו מודים לך על התעניינותך ב-findmycenter נחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן