ריטריט, מה זה הדבר הזה?

omid-armin-a5EbQpl-IHw-unsplash

אז מה זה ריטריט? מאנגלית- לסגת , או- לטפל שוב. 

בשטף החיים והשגרה, בקצב המסחרר בו אנו נעים בין המשימות השונות והתפקידים השונים שלנו. לא תמיד אנחנו עוצרים כדי לטפל בעצמנו. אם זה לבשל לעצמנו ארוחה מזינה, ואז חוטפים סנדוויץ בדרך תוך כדי תנועה. או, לעשות הרפייה עמוקה באמת שתשחרר את המתח והלחץ המצטבר. ולאורך זמן, יש לכך משמעויות עמוקות. אם נשווה את המערכת שלנו, גוף ונפש למכונית , נוכל להבין טוב יותר למה הכוונה. מכונית שנוהגים בה לאורך זמן, מדי פעם צריך להכניס אותה למוסך לטיפול עשרת אלפים… להחליף שמן ומים, להוסיף מים לרדיאטור וכ”ו. ולפעמים מתוך הבדיקה עולה שיש שחיקה של דיסקיות הברקסים או שתיבת ההילוכים סתומה. וכל אלו כמובן מורידים מאיכות הנהיגה שלנו. כדי שהמכונית תשרת אותנו לאורך זמן- כדאי מאוד שנטפל בה טיפול עמוק ויסודי אחת לכמה חודשים.

אם נמנע מהמכונית את הטיפול השגרתי , היזום, שמנקה לעומק ומתקן תקלות קטנות שעשויות להתפתח לתקלות גדולות, סביר להניח שמתישהו שנתקע באמצע הדרך. עלינו באופן יזום לוותר על כמה שעות נהיגה במכונית לטובת טיפול בה , כדי שנוכל לנהוג בה בנוחות ובבטחה ללא הפתעות.

עכשו בואו נחזור למערכת שלנו, המכונית שבה אנו נוהגים את חיינו בעולם. כמה אנחנו באמת מטפלים בעצמנו בצורה מונעת? מספקים לעצמנו מה שחסר ולא שמנו לב? ריטריט הוא כמו טיפול עשרת אלפים. ביוזמה אישית אנחנו מפנים זמן ומסמנים ביומן מתי אנחנו מכניסים את עצמנו למוסך. המטרה של הזמן הזה לעשות ניקוי עמוק ותיקון מונע. והטיפול הזה בכל הרבדים שלנו- גוף, אנרגיה, הרובד המנטלי והרגשי. אנחנו נסוגים מחיי היום יום כדי לטפל בעצמנו. 

יש טיפולים גדולים ויש טיפולים קטנים. חשוב לנוח להזין את עצמנו גם ביום יום. אבל לא תמיד יש לנו זמן ופניות לעשות את זה לעומק. אחת לתקופה כדאי מאוד לעשות “טיפול גדול”. 

הריטריט מחזיר אותנו אל החיים, כמו מכונית אל הכביש, כשכל המערכות שלנו- הפיזיות האנרגטיות והמנטליות רעננות וחדשות. ואז הנהיגה חלקה וזורמת. 

אם לא נטפל בעצמנו לא נוכל להמשיך בצורה טובה לאורך זמן וגם, אם אנחנו צריכים לטפל באחרים (ילדים, הורים מזדקנים..), מתפקדים הרבה פחות טוב. 

ולכן ריטריט קצר- אחת לכמה חודשים, וארוך – לעיתים פחות קרובות, חיוני לנו על מנת שנוכל לחיות ולפעול היטב בצורה טובה ומועילה ובזרימה עם כוח החיים.

לראות את כל האירועים של סיגל באתר לחץ כאן.

סיגל ביבר
סיגל ביבר
מורה ליוגה ומטפלת ביוגה תרפיה, מכשירה מורים בתחום ומרצה. בוגרת אוניברסיטת בר אילן במדעי ההתנהגות. מורה מוסמכת ליוגה מטעם מכון וינגייט. מוסמכת לימודי יוגה תרפיה על פי מסורת דסיקשר, תלמידתה של גלית לוין, ובעלת הסמכה ליוגה תרפיה.

אולי יעניין אותך גם

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

FindMyCenter2

אנו מודים לך על התעניינותך ב-findmycenter נחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן