סיבות טובות לצאת לריטריט

סיבות טובות לצאת לריטריט

מדי שבוע מתפרסמים ריטריטים שונים בארץ ובחו”ל ואנחנו שואלים את עצמינו למה כדאי לנו לצאת לריטריט? לפעמים כל כך נעים בבית, יש לנו את ההרגלים שלנו שנוח לנו איתם, ובכלל מה זה ייתן לנו? 

גם אם אנחנו מתרגלים כל יום יוגה ומדיטציה לבד או בקבוצה, אוכלים נכון וחיים עם הקשבה ותשומת לב יש ערך לצאת למספר ימים לריטריט פעם בשנה או יותר.  

מהו אותו ערך?

1.לרוב הריטריטים נערכים בטבע, במקום שהוא שקט מטבעו, עם נוף קסום ושלווה שאופפת את המקום. הטבע, הנופים והשקט חודרים וממלאים את הווייתנו ובכך משפיעים על ההכרה שלנו. גם הגוף מושפע מהשלווה ונרגע בהדרגה, הופך שקט ומאוזן. 

2. ההשפעה של מספר ימים אינה כמו תרגול בוקר שגרתי. לתרגול הרציף ולשהייה הממושכת בתנאים מיטיבים בדרך כלל תהיה השפעה על המערכת שלנו לאורך זמן והיא תישאר נוכחת הרבה אחרי שנחזור מהריטריט.  

3. זוהי הזדמנות להעמיק בשיחות דהרמה, שיחות על החיים, על יוגה, על משמעות הדרך. שיחות על המהות שלנו כבני אדם ומה משמעות קיומנו ותפקידינו בעולם. ביום יום לא תהיה לנו פניות לעסוק בכך בתוך שטף החיים שנושא אותנו לתפקוד היומיומי ההישרדותי ואילו בריטריט פתאום נמצא את עצמינו מקשיבים מתוך סבלנות ורוגע ומוצאים עניין בשאלות פילוסופיות. 

4. זהו זמן של התכנסות. בחיים אנחנו כל הזמן בקשר עם העולם הסובב אותנו, זמינים לסביבה שלנו כמעט בכל רגע נתון. בריטריט נוכל לקחת פסק זמן מהמרוץ הזה של זמינות לכל דורש, אם זה בני הזוג, הילדים, ההורים, חברים ותלמידים שלנו ונוכל להיות קשובים לעצמינו ולתת תנאים מתאימים למערכת היחסים שלנו עם עצמינו. 

5. זהו זמן של התבוננות וחקירה של כל מה שעולה בתוכנו ומסביבנו, מה שנקרא פיתוח יכולת הבחנה או מיינדפולנס, סביבה טבעית ושקטה היא מצע נהדר לחקירה. מתוך התבוננות פנימה נגלה דברים על עצמינו ועל טבע הדברים ונפתח מודעות עצמית שתיטיב עימנו בחיי היום יום. 

6. התנאים הפיזיים בריטרטים מהווים קרקע פורייה לתרגול והעמקה. התזונה על פי רוב תהיה טבעונית או צמחונית, שעות שינה בהלימה עם הטבע וטיולים בטבע שיופיו יחלחל לתוכנו ויבסס בנו סטווה (הכרה בהירה).

7. נוכל להכיר אנשים ממקומות שונים ולראות שבסך הכל כולנו רוצים את אותו הדבר, כולנו שואפים לטוב, רוצים להיטיב עם עצמינו ועם האחרים, תתפתח בנו סובלנות ואמפתיה לאנשים אחרים, אולי שונים מאיתנו ובדרך זו תתפתח בנו אהבה לכל הברואים.

8. המרחק מהיום יום מאפשר תנאים מתאימים בהם נוכל להביא את המערכת שלנו לבהירות, השקטה, למנוחה ואיזון, להיות בנוכחות מלאה ולפתח את יסוד האהבה שנמצא בנו והוא טבעינו האמיתי.

וחשוב לא פחות, נחזור לשגרה עם כוחות מחודשים, מאגרי אנרגיה ומוטיבציה לחיים השוטפים.

לראות את כל האירועים של יעל באתר לחצו כאן.

יעל שקד
יעל שקד
מורה לוויני יוגה, יוגה נשית ויוגה נשית רפואית, יוגה לנשים בהריון ולאחר לידה, יוגה תרפיה, מדיטציה ופילוסופיה של היוגה. מנחת קורס הכשרת מורות ליוגה לנשים במעגל החיים.

אולי יעניין אותך גם

מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

FindMyCenter2

אנו מודים לך על התעניינותך ב-findmycenter נחזור אליך בהקדם!

דילוג לתוכן